لطفا منتظر باشید

تیوولی ساخت کجاست

تیوولی ساخت کجاست
مطلب
1401/07/20
تعداد مشاهده 9050
تیوولی ساخت کجاست
تیوولی اولین و محبوب ترین کراس اوور شرکت سانگ یانگ ساخت کره جنوبی است، شرکت سانگ یانگ از سال 1954 تاسیس شد و هم اکنون چهارمین تولید کننده بزرگ خودرو است ، البته از سال 1986 با مالکیت رسمی سانگ یانگ در آمد، چندین بار ادغام شد و چندین بار هم تا مراحل ورشکستگی پیش رفت اما در سال 2010 توسط شرکت هندی ماهیندرا خریداری شد و از ان به بعد علاوه بر توجه به بعد سخت افزاری که تمرکز بر شاسی و بدنه و موتور داشت توانست ظاهر خودرو های خود را نیز بروز آوری کند. از سال 2016 اقدام به تولید کراس اوور محبوب ش یعنی تیوولی کرد که نقطه عطفی در طراحی خودروهای امروزی این شرکت به شمار می آید.

تیوولی در ایران

 در واقع می توان گفت که تیوولی ناجی شرکت سانگ یانگ در سال های اخیر است. تیوولی با بهره از تجارب چندین دهه ای سانگ یانگ در ساخت شاسی بلندها بهره می برد و همچنین شامل آپشن های روز دنیا بود، همچنین ظاهر جدید این خودرو در سال های 2016 موجب استقبال خوب از این کراس اوور شیک و کم استهلاک بود.
شرکت رامک خودرو از سال 1384 در ایران نمایندگی فعال سانگ یانگ بوده است ، تیوولی 2016 در سال 1395 وارادات کمرگ این شرکت را 5.5 برابر بیشتر کرد، که این نشان از استقبال عمومی مردم از این خودروی جدید بود. تیوولی به سرعت پرچم دار سانگ یانگ تبدیل شد ، باتوجه به آپشن های فراوان قیمت بسیار مناسبی داشت مورد استقبال عموم قرار گرفت و در لیست 5 خودروی پر فروش در ایران تبدیل شد. اما در اواخر سال 1396 با ممنوعیت واردات خودرو ، واردات تیوولی به ایران ممنوع شد، لذا سانگ یانگ باتوجه به فروش بسیار خوبی که در ایران داشت تصمیم به مونتاژ تیوولی در ایران گرفت.

مونتاژ تیوولی در ایران

مونتاژ تیوولی در ایران پس  از آن صورت گرفت که واردات خودرو ممنوع شد ، لذا شرکت نورا موتور پارس تصمیم به مونتاژ تیوولی گرفت . از سال 1399 تا کنون این شرکت در حال مونتاژ انواع تیوولی است ، همزمان با راه اندازی خط مونتاژ تیوولی در ایران شرکت سانگ یانگ کره جنوبی نیز از سه موتور جدید برای تیوولی خبر داد ، که البته تنها موتور 1500 سی سی که به توربوشارژ مجهز بود برای مونتاژ به ایران وارد شد، این موتور توربوشارژ نقاط ضعف موتور قبلی که یک موتور 1600 سی سی تنفس طبیعی بود را کاملا پوشش داد، موتور توربو جدید توان و گشتاوری بسیار بیشتر از موتور قبلی داشت ( 163 اسب بخار در موتور جدید در مقابل 128 اسب بخار در موتور قدیمی) و ( 280 نیوتن متر گشاور در موتور جدید در مقابل 160 نیوتن متر موتور قدیمی ) لذا این تغییرات شگرف بحدی چشمگیر است که تیوولی را قوی ترین کراس اوور در ایران تا کنون تبدیل کرده است.

انواع تیوولی های مونتاژ در ایران

تیوولی فایتر

تیوولی فایتر از سال 1399 شروع به مونتاژ شد و با مدل 1400 وارد بازار شد ، تیوولی فایتر دارای موتور جدید توربوشارژ بود، در واقع اولین سری کراس اوورهایی توربوشارژی بود که در شرکت تولید شد، بعلاوه چندین آپشن جدید نیز به آن اضافه شد ، ازجمله شیب سنج ، مانیتور 10 اینچی ، و سیتم تشخیص نقاط کور.

تیوولی اسپشیال 

پس از فایتر مدل جدیدی به بازار ارائه شد به نام تیوولی اسپشیال ، از لحاظ ظاهر جلو پنجره و چراغ های LED ان تغییر کرد ، علاوه بر آپشن های فایتر چندین آپشن دیگر نیز اضافه شده بود ، از جمله تهویه مطبوع دوکاناله ، تثبیت کننده ولتاژ ، شارژ وایرلس برای گوشی های آیفون ، سرد کن صندلی ، و صندلی برقی

تیوولی اسپشیال پلاس

تیوولی اسپشیال پلاس نسل جدید تیوولی است که شامل اسپولیر است ، شرکت نوراموتور فعلا اسپشیال پلاس را تولید و از طریق عاملیت های مجاز خود در سراسر ایران عرضه می کند، قیمت این خودرو با توجه به نوسانات ارز و شرایط بازار متغییر است ، برای همین شرکت در دوره های متفاوت اقدام به عرضه نقدی یا گاها شرایط اقساطی این خودرو می کند. 

عاملیت های مجاز خرید تیوولی

عاملیت های مجاز خرید تیوولی در ایران زیر نظر شرکت نوراموتور پارس هستند و قیمت گذاری تحت نظر این شرکت انجام می شود. 
در جنوب کشور می توانید از طریق عاملیت 3064 کورش رحمان پرست اقدام به پیگیری حواله ها ، خرید خودروی تیوولی به صورت نقد و در صورت وجود شرایط اقساطی ، این خودرو را بصورت اقساطی تهیه نمایید.
جهت ارتباط و دریافت اخرین اطلاعات فروش کلیک کنید.

آپشن های تیوولی مونتاژ 

علاوه بر آپشن های مناسبی که روی تیوولی های وارداتی قرارداشت با گذشت زمان نیاز به اضافه شدن آپشن های جدید روی تیوولی بودیم که این آپشن ها و تغییرات در تیوولی های مونتاژ انجام شدند. از جمله آپشن های جدید شامل :
موتور ۱۵۰۰ سی سی مجهز به توربو ، توان 163 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه ،  گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر در 1500 الی 4000 دور در دقیقه ، حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت ، مجهز به شیب سنج DAC ،  ترمز چهار چرخ دیسکی خنک شونده جلو ،  مانیتور ۱۰ اینچی ،  سیستم تشخیص نقاط کور BSD ،  تهویه مطبوع دو کاناله ،  تثبیت کننده ولتاژ ،  شارژر وایرلس ،  سردکن صندلی ، باک 50 لیتری ، چراغ های جلو و عقب LED ، برف پاک کن مجز به سنسور باران ، صندلی برقی قابل تنظیم در 8 حالت مختلف 

رنگ بندی تیوولی

انواع تیوولی ، چه تیوولی وارداتی و چه تیوولی مونتاژ هر دو از کیفیت رنگ بالایی برخوردارند، سفید ، مشکی ، قرمز، نقره ای ، سرمه ای ، خاکستری ، نارنجی اسپرت را شامل می شوند.
اما برای تیپ اسپشیال پلاس بیشتر رنگ های سفید و مشکی بکار می رود.
 
Top