لطفا منتظر باشید

با تیوولی اسپشیال پلاس بیشتر اشنا شوید

با تیوولی اسپشیال پلاس بیشتر اشنا شوید
مطلب
1401/07/12
تعداد مشاهده 659

اپشن های  تیوولی

کارشناسان برای تست های متنوع جدید ,تیوولی را در شرایط سخت زمستانی در برودت 42- درجه و شرایط سخت صحرا  در دمای 50+ درجه تست کرده اند, تا کارایی و قابلیت اطمینان و تراکم موتور را در شرایط مختلف دما و محیط تست نمایند. 
علاوه بر آپشن هایی که بصورت استاندار روی این خودر نصب شده اند باید گفن که تیوولی دارای ابشن های مانند ESP , EBD , ESS, PAS نیز میباشد که امنیت تیوولی را بهبود می بخشند در ادامه با این ابشن ها و خصوصیات بیشتر اشنا میشویم.

سیستم های هوشمند تیوولی اسپشیال پلاس:

سیستم راهبردی و هوشمند سه منظوره برای تیوولی اسپشیال پلاس طوری طراحی شده تا بهترین زمان پاسخگویی را متناسب با شرایط رانندگی و ترجیحات راننده ارائه بدهد و سه حالت Normal , Sport , Comfort برای این منظور درنظر گرفته شده است.

امنیت تیوولی اسپشیال پلاس

در ساخت تیوولی در کل 71.4 درصد از فولاد با مقاومت بالا در بدنه و شاسی خودرو استفاده شده است که 40 درصد از آن فولاد با مقاومت بالاست.
پایه ساخت تیوولی بر مبنای امنیت و استحکام طراحی شده است و در برخی از قسمت های تیوولی از AHSS (فولاد با مقاومت بالای پیشرفته ) استفاده شده که نزدیک به 40 درصد از بدنه را شامل می شود.
10 ناحیه مهم با پرس گرم فرم دهی شده اند که مقاومت فولاد را تا Mpa 1500 بالا برده اند که در مقایسه با یک ورق معمولی فولاد که 280 Mpa مقاومت دارد مقاومت قابل توجهی یافته است.
وجود 6 ایربگ که 10 نقطه را پوشش میدهد امنیت سرنشینان را تضمین میکند.
از نظر طراحان سانگ یانگ ،امنیت سرنشینان همیشه در اولویت کار قرار دارد. دو عدد ایربرگ پرده ای , دو عدد ایربگ کناری , ایربگ راننده و سرنشین کناری برای راننده تامین کننده امنیت سرنشینان می باشند.
وجود 5 عدد سیستم هشدار دنده کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان نیز اشاره به در اولویت بودن امنیت راننده و سرنشینان دارد.
سیستم کمربند ایمنی پیشرفته به همراه کشش دوبل خودکار در هنگام تصادم باعث می شود که کمربند بصورت خودکار محکم می شود و سرنشینان در سر جای خود کاملا محکم می شوند و از صدمات احتمالی بیشتر به آنها جلوگیری شود.

مهمترین اپشن ها تیوولی اسپشیال پلاس

در لیست زیر به مهمترین و بروز ترین آپشن های نصب شده رو تیوولی می پردازیم.
•   Idle Stop and Go System : این سیستم برای کاهش مصرف سوخت خودروهایی که در شهر بویژه در مرکز شهر و نقاط پر ترافیک تردد دارند طراحی شده است. نحوه کارکرد این سیستم به این صورت است زمانیکه خودرو پشت چراغ قرمز توقف میکند موتور به صورت اتوماتیک در حالت استندبای قرار می گیرد و در پایان با فشردن کلاچ موتور دوباره روشن می شود. که در تیوولی با گیربکس دنده ای و تیپترونیک این سیستم فعال می باشد.
•   ESP (Electronic Stability Program) : دائما شرایط جاده و خودرو را بصورت الکترونیکی تحت نظر دارد و زمانیکه راننده کنترل خودرو را از دست می دهد با تنظیم خروجی قدرت موتور به چرخ ها و با استفاده از ترمز ها پایداری خودرو را در شرایط نامساب و سرپیچ ها بخوبی حفظ می کند.
•   TPMS ( Tyre Pressure Monitoring System ) : این سیستم دائما فشار باد لاستیک ها را چک میکند و زمانیکه یک مورد غیر عادی روبرو شده با توجه به نوع و درجه این مسئله هشدار مناسب را به راننده اعلام می کند.
•   ESS ( Emergency Stop Signal ) : این سیستم در زمان های حساس که احتمال برخورد خودرو با یک مانع روبرو می شود به راننده هشدار می دهد.
•   PAS ( Parking Assist Sensor ) : دارای 6 سنسور است که دو عدد از این سنسورها در قسمت جلو و چهار عدد سنسور در قسمت عقب تعبیه شده اند و برای کمک به راننده زمانیکه میخواهد خودرویش را پارک کند یا از پارک بیرون بیاید تعبیه شده است.
•   EBD-ABS زمانیکه خودرو ترمز می گیرد این سیستم با توجه به تعداد سرنشینان درون خودرو و مقدار باری که خودرو حمل میکند نیروی ترمز را بین چرخ های جلو و عقب پخش میکند.
•   HAS ( Hill Start Assist ) : این سیستم در سر بالایی ها وارد عمل می شود و در هنگام شروع به حرکت در سربالایی از برگشت به عقب خودرو جلوگیری میکند و به راننده این فرصت را میدهد تا در زمان مناسب پایش را از پدال ترمز به پدال گاز انتقال بدهد.

••   با توجه به مهمترین اپشن هایی که بصورت استاندار روی تیوولی نصب شده است متوجه می شویم که امنیت و اسایش و رفاه سرنشینان چه در شهر و چه در نقاط بیرون از شهر مدنظر سانگ یانگ قرار داشته است.

مشاهده شرایط متنوع سانگ یانگ تیوولی اسپشیال پلاس

بررسی موتور و گیربکس تیوولی اسپشیال پلاس

گیربکس تیوولی اسپشیال پلاس

پس از بررسی آپشن ها و ویژگی های امنیتی به سراغ بررسی موتور و گیربکس تیوولی می رویم.
گیربکس اتومات 6 سرعته اتومات AISIN
درحال حاضر بخوبی اثبات شده که این واحد مهندسی شده (گیربکس اتومات ) مصرف بنزین اقتصادی را بهینه کرده و از دست دادن قدرت موتور بین تعویض دنده را به حداقل رسانیده است و این بهبود نسبت تعویض دنده ها باعث شده تا انتقال قدرت موتور به آرامی صورت بپذیرد و در نهایت راننده احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

موتور تیوولی 2018

تیوولی به موتور 1.6 لیتری بنزینی e-XGi160 مجهز شده است که می تواند 128 اسب بخار را در دور موتور 6000 دور بر دقیقه تحویل دهد و در نهایت به گشتاور 160 نیوتن متری در دور موتور 4600 دور بر دقیقه دست یابد و عملکرد بهینه ای را در شهر و جاده داشته باشد.
این موتور 4 لیتری خطی است با حجم موتور 1600cc که در نهایت میتواند به سرعت 170 کیلومتر در ساعت دست یابد.
مصرف ترکیبی این خودرو 6.6 لیتر طی هر 100 کیلومتر است و مصرف شهری آن 8.6 لیتر طی هر 100 کیلومتر است و مصرف جاده ای آن 5.5 کیلومتر طی هر 100 کیلومتر است که این مصرف برای یک خودروی 1600cc مناسب است. 

موتور تیوولی اسپشیال پلاس

اما موتور جدیدی که سانگ یانگ در سال 2022 رونمایی کرد یک موتور 1500 سی سی مجهز به توربو شارژ بود، که قدرت این موتور 163 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متری دارد. این موتور جدید به نسبت موتور قبلی که روی خودروهای 2018 نصب شده است از افزایش توان حدود 27 درصد برخوردار است که بزرگترین تغییر تیوولی 2022 به شمار می رود. تیوولی 2022 چون در ایران نیز مونتاژ می شود به نام های تیوولی فایتر، تیوولی اسپشیال و تیوولی اسپشیال پلاس شناخته و عرضه می شود.

گیربکس اتومات تیوولی اسپشیال پلاس:

گیربکس اتومات 6 سرعته به نحوی مهندسی شده تا در محدوده سرعت های پایین و متوسط یک مصرف سوخت بهینه را داشته باشد و از لحاظ کارایی صدا و ارتعاش در حد کمینه باشد.
این گیربکس اتومات ژاپنی از سال 2016 تا کنون روی خودروهای تیوولی نصب شده و طی این سال ها، عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داده بطوریکه هم اکنون نیز روی تیوولی مونتاژ اسپشیال پلاس نصب مجدد شده است.

10 قدم عملی برای یافتن خودروی مناسب برای شما

به همان اندازه که در مورد خودروی مورد علاقه مان خیال پردازی میکنیم بهتر است کمی هم بصورت واقع گرایانه راجع به خودروی مورد نیازمان که نه تنهای نیاز فعلی ما را برطرف می سازد بلکه خودرویی که در آینده نیز بتواند نیاز ما را برطرف سازد فکر کنیم.
در ذیل به نکات عملی می پردازیم که شما را در رسیدن به هدف یاری می رساند:
1-    تعداد سرنشینانی که میخواهند با آن جابجا بشوند چند نفر است؟
2-    بیشتر به چه طریقی میخواهیم رانندگی کنیم: رانندگی در شهر – رانندگی در بزرگراه – رانندگی در جاده های بیرون شهر !
3-    ایا در مسیرهای یخ و برف نیز رانندگی میکنیم ؟
4-    ایا رفت آمد های طولانی در برنامه ما وجود دارد, پس به همین خاطر باید مصرف سوخت را بعنوان یک پارامتر اساسی درنظر گرفت.
5-    آیا به AWD بعنوان یک پارامتر اصلی نیازمندیم؟
6-    چه ویژگی های امنیتی برای ما مهمتر است؟
7-    آیا برای حمل بار به فضای زیادی نیاز داریم ؟
8-    آیا برای حمل کودک به صندلی مخصوص کودک نیاز داریم ؟
9-    آیا وسیله ای (کاروان, قایق,... ) داریم که نیاز به یدک کشیدن باشد ؟
10-    چقدر فضای پارکینگ برای خودروی آینده مان در اختیار داریم؟ 

آیا تیوولی اسپشیال پلاس برای خرید مناسب است ؟

باتوجه به مواردیکه مطرح شد ، تیوولی خودرویی شهری است و مناسب انواع کارهای روزمره است. تیوولی اسپشیال پلاس با داشتن یک موتور پرقدرت با توان بالای 163 اسب بخار تبدیل به قوی ترین کراس اور داخل ایران شده که حتی می تواند در جاده های خارج از شهر نیز مفید و موثر باشد.
مسلما تیوولی اسپشیال پلاس خودروی مناسب رانندگی در شهر و همچنین در بزرگراه است ، هرچند انتظار آفرود نباید از آن داشت ولی مسلما بهتر از رقبای چینی عمل خواهد کرد.
تیوولی خودرویی مناسب برای 4 سرنشین بالغ است.
در مسافت های طولانی به علت صندلی های ارگونومیک ، لرزش های جاده را کمتر به سرنشین منتقل می کند و باعث افزایش خستگی در مسیرهای طولانی دیده نمی شود.
تیوولی به دلیل اینکه از فناوری ESP فعال بهره می برد و همچنین وجود فولاد فوق مقاوم امنیت بالایی در رانندگی در جاده های لغزنده دارد.
تیوولی اسپشیال پلاس توانایی یدک کشی تا یک تن را دارد، همچنین باوجود موتور توربوشارژ میزان مصرف سوخت پایینی دارد.

وب سایت کوروش خودرو نمایندگی رسمی شرکت سانگ یانگ کره جنوبی در شیراز میباشد و با داشتن کادر مجرب و متخصص در ضمینه فروش و خدمات پس از فروش محصولات سانگ یانگ کرده جنوبی فعالیت میکند.
 
Top