لطفا منتظر باشید

آکورا RDX مدل 2022

آکورا RDX مدل 2022
مطلب
1401/08/04
تعداد مشاهده 716

آکورا RDX مدل 2022

آکورا RDX مدل 2022  کراس اووری جادار، پر از آپشن است و رانندگی با آن لذت بخش است. همه اینها به آکورا کمک می کند تا در بالای رده بندی کلاس شاسی بلند های کامپکت لوکس قرار بگیرد.
جوانب مثبت منفی
هندلینگ اسپرت
کیفیت سواری خوب
فضای بار جادار
کابین بزرگ و جادار
سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان دلچسب
هیچ ارتقای موتور برای سال 2022 ارائه نشده
موارد جدیدی که برای سال 2022 درنظر گرفته شده
بصورت استاندارد الکسا آمازون ، اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو ارائه شده است
عایق صدای کابین بهبود یافته است
طراحی داخلی و خارجی بروز شده

رتبه بندی و تحقیق

آکورا RDX مدل 2022 رتبه سوم را  بر اساس امتیازی که در رده بندی کراس اوورهای کامپکت لوکس به خود اختصاص داده است. در حال حاضر آکورا RDX دارای امتیاز 8.3 از 10 است که بر اساس ارزیابی های مختلف در بخش های تحقیقی و با استفاده از منابع مختلف بدست آمده است.

بررسی اجمالی آکورا RDX

درکل می توان گفت بله، آکورا RDX شاسی بلند لوکس و خوبی است. در طراحی داخلی فضای زیادی برای سرنشینان و همچنین صندوق عقب مناسبی با حجم بار مناسب درنظر گرفته شده است، و همچنین امکانات و آپشن های سخاوتمندانه با پایه قیمت نسبتا مقرون به صرفه وجود دارد.
موتور آن برای رفت و آمد و فعالیت های روزانه بسیار مناسب است. آکورا تعادل خوبی بین راحتی و چابکی برقرار کرده است. این نکات مثبت بیشتر از کاستی‌های جزئی RDX، مانند عدم وجود موتورهای ارتقا یافته، برخی کنترل‌های اطلاعات سرگرمی نامناسب، و دید محدود راننده تاثیر گذار است.
آکورا RDX مدل 2022

بررسی قیمت آکورا RDX و مقایسه با تیوولی 2022

قیمت RDX در کلاس پایه با قیمت اولیه 39300 دلار شروع می شود که برای کلاس کراس اوورهای لوکس این قیمت پایین تر از حد متوسط سایر خودروها در این کلاس است. قیمت RDX با تریم پیشرفته 49300 دلار است.
قیمت تیوولی 2022 از 18500 دلار تا 23000 دلار قیمت دارد. تیوولی 2022 با نام تیوولی اسپشیال پلاس در ایران مونتاژ می شود و باقیمتی در محدوده 1.570.000.000 عرضه می شود.

مقایسه آکورا RDX  در مقایل سایر رقبا

آکورا RDX در مقابل BMW X3

BMW X3 یکی از بهترین SUV های کامپکت لوکسی است که می توانید بخرید. این خودرو با موتورهای قوی‌تر از آکورا، به‌ویژه در X3 M رده بالا در دسترس است. X3 همچنین رانندگی جذاب‌تری را ارائه می دهد و سیستم اطلاعات سرگرمی با رابط کاربری مناسب تر ارائه می دهد. هرچند با انتخاب بی ام و در مدل پایه حدودا 4400 دلار بیشتر از RDX باید هزینه کنید، اما اگر از لحاظ بودجه مشکلی ندارید توصیه می کنیم با بی ام همراه باشید.

آکورا RDX در مقابل لکسوس NX

لکسوس NX و آکورا RDX شباهت های زیادی باهم دارند. هر دو شاسی‌بلند لوکس دارای آپشن ها ایمنی فراوانی هستند، صندلی‌های عقب هردو برای سرنشینان بالغ کاملا خوب و جادار است ، سواری نرم و راحتی دارند و هندلینگ اسپرتی دارند ، البته آکورا مقداری اسپرت تر است. RDX همچنین دارای فضای بار بسیار بیشتری به نسبت NX دارد. از طرف دیگر مصرف سوخت NX بهینه تر است. البته کابین NX کمی مجلل تر است. تقریبا می توان گفت هردو بسیار خوب هستند و انتخاب به صلیقه شخصی شما بستگی دارد.

مقایسه با تیوولی 2022 با آکورا RDX

تیوولی 2022 و آکورا RDX هردو کراس اوورهایی با آپشن های ایمنی و رفاهی فراوان هستند که امنیت و راحتی را برای هر دو خودرو ارتقاع بخشیده اند ، بیش از 71 درصد از بدنه تیوولی از فولاد بسیار مقاوم ساخته شده است، هردو صندلی های عقب راحتی دارند، سیستم مالتی مدیای تیوولی 2022 از یک مانیتور لمسی 10 اینچی تشکیل شده است که وضوح بهتری دارد و رابط کاربری بهتری دارد، مصرف سوخت تیوولی 2022 بصورت ترکیبی کمتر از 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که از این لحاظ 15 درصد سوخت کمتری مصرف می کند.

بررسی سیستم مالتی مدیا، بلوتوث و ناوبری

سیستم اطلاعات سرگرمی آکورا RDX از یک پکیج ساخته شده است. به جای داشتن یک صفحه نمایش لمسی، آن را با کنترلر صفحه لمسی کنترل می کنید. منتقدان در مورد سهولت استفاده از آن اختلاف نظر دارند، برخی آن را منحرف کننده و برخی دیگر سادگی آن را ستایش می کنند. دکمه های فیزیکی وجود دارد، که موجب شده تا داشبورد را به هم ریخته نشان بدهد.
آپشن های استاندارد سیستم اطلاعات سرگرمی: صفحه نمایش 10.2 اینچی، آمازون الکسا، اندروید اتو بی سیم و اپل کارپلی، کنترلر تاچ پد، بلوتوث، رادیو HD، رادیو ماهواره ای، سیستم صوتی با 9 بلندگو، نقطه اتصال Wi-Fi و سه پورت USB.
آپشن های سرگرمی اطلاعاتی قابل انتخاب: سیستم ناوبری، شارژ دستگاه بی‌سیم و استریو با ۱۲ یا ۱۶ بلندگو
آپشن های استاندارد اضافی: ورود بدون کلید مجاورتی، استارت دکمه ای، کنترل تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای، و مونروف پانوراما
سایر آپشن های موجود: کنترل تهویه مطبوع و راه اندازی از راه دور متصل به GPS

بررسی موتور آکورا RDX

موتور آکورا یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژ با 272 اسب بخار قدرت و 280 پوند فوت گشتاور است. به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل می شود که تعویض دنده ها را به سرعت انجام می دهد.
مسلما موتوری با توان 272 اسبت بخار برای رانندگی روزانه بیش از حد قدرتمند است، با شتاب سریع از نقطه توقف. با این حال، هیچ ارتقای عملکرد محور برای رقابت با مدل‌هایی مانند مرسدس-AMG یا BMW M وجود ندارد.

بررسی مصرف سوخت آکورا RDX

با دیفرانسیل جلو، RDX  حدود 11.4 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر و 8.4  لیتر در هر 100 کیلومتر در بزرگراه تخمین زده می شود. البته در مدل های چهار چرخ متحرک 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر و 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر در بزرگراه مصرف می کند. مدل‌های A-Spec دارای امتیاز شهری مشابه مدل‌های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک خود هستند، اما در بزرگراه حدود 1.6 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت بیشتری مصرف می کند. این ارقام برای کلاس شاسی بلندهای کامپکت لوکس تقریباً رقم مناسبی است.

مقایسه تیوولی 2022 با آکورا RDX از لحاظ کارایی

تیوولی 2022 از موتور 1500 سی سی ، 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ تشکیل شده است که این موتور 163 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف سوخت آن در شهر حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است و بصورت ترکیبی حدود 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می کند.
موتور آکورا یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژ با 272 اسب بخار قدرت و 280 پوند فوت گشتاور است که مصرف سوخت آن در شهر 11.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و بصورت ترکیبی حدود 9.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
پس می توان گفت تیوولی 2022 کراس اووری با مصرف سوخت کمتر و استهلاک پایین تر است اما قدرت موتور و گشتاور آکورا RDX بالاتر است.

قابلیت اطمینان RDX

آیا Acura RDX قابل اعتماد است؟
آکورا RDX مدل 2022 دارای امتیاز قابلیت اطمینان پیش بینی شده 74 از 100 است. J.D. Power امتیاز قابلیت اطمینان 91-100 را بهترین، 81-90 عالی، 70-80 متوسط، و 0-69 منصفانه و در نظر گرفته شده است. رتبه 74 برای این کلاس زیر میانگین متوسط است.

آپشن های ایمنی آکورا RDX

آپشن های استاندارد کمک راننده:

سیستم هشدار خروج از خط
سیستم کمک حفظ خط
رادار کنترل خودرو بین خطوط
هشدار برخورد رو به جلو
ترمز اضطراری خودکار از سمت جلو
سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی
کروز کنترل تطبیقی
چراغ های جلوی اتوماتیک
دوربین دنده عقب
آپشن های کمک راننده موجود:
هدآپ دیسپلی
سنسور پارک جلو و عقب
سیستم دوربین پارکینگ با دید فراگیر
برف پاک کن های مجهز به سنسور باران

 
Top