لطفا منتظر باشید

تاریخچه سانگ یانگ تیوولی اسپشیال در ایران

تاریخچه سانگ یانگ تیوولی اسپشیال در ایران
مطلب
1401/01/21
تعداد مشاهده 3197

تاریخچه تیوولی اسپشیال در ایران

از سال 1394 ثبت نام و معرفی تیوولی شروع شد که در ابتدا این خودرو با نام XIV100  معرفی شد و پس از مدتی این مدل که نمونه کانسپت اولیه تیوولی بود با اسم تیوولی 2016 وارد ایران شد ، شرکت رامک خودرو بعنوان شرکت مادر اقدام به واردات تیوولی 2016 در کنار سایر محصولات شرکت سانگ یانگ از قبیل نیو کوراندو و نیو اکتیون و ... نمود.
تیوولی در زمان مناسبی وارد ایران شد که رقبای چندانی نداشت ، رقبای محدود تیوولی از جمله نیسان جوک یا بعضی از مدل های رنو توانایی کافی برای رقابت با تیوولی را نداشتند زیرا تیوولی یک خودرو با فیس لیفت جدید بود که از لحاظ ظاهر خیلی زود بعنوان پرچمدار گروه خودروهای شاسی بلند سانگ یانگ تبدیل شد.
پس از آن تیوولی در مدل های 2017 و 2018 نیز وارد ایران شد سپس واردات این خودرو بسته شد، تعداد از خودروهای 2018 به ثبت نام کنندگان تحویل داده شده بود و تعدادی دیگر در گمرکات ایرانی مدتی باقی مانندند و پس از آن به ترتیب اولویت ثبت نام به مشتریان تحویل داده شدند.
تیوولی تیپ سولار یک محصول مونتاژ بود که برای اولین بار در ایران تیوولی مونتاژ شد ، این محصول مونتاژی با تعداد محدود با همان موتور و گیربکس و تغییرات محدود در بدنه ازجمله جلو پنجره و مانیتور داخلی خودرو به بازار ارائه شد.
در سال 1400 شرکت نورا موتور پارس اقدام به مونتاژ تیوولی با موتور توربوشارژ با نام تیوولی فایتر کرد، که مهمترین تغییرات آن ، تغییر موتور بود که موتور 1500 سی سی توربو شارژ را جایگزین موتور 1600 سی سی تنفس طبیعی قبلی کرد.
این تغییر، قدرت تیوولی را بسیار متحول کرد و کمبود قدرت در مدل های قدیمی تیوولی را کاملا برطرف کرد. زیرا طبق نظر مشتریانی که مدل های 2016 تا 2018 و سولار را داشتند، یکی از نکات منفی تیوولی قدرت موتور معمولی آن در بیرون از شهر و بزرگراه معرفی می کردند. که با وجود موتور 163 اسب بخاری جدید این عیب کاملا برطرف شد. 

قیمت تیوولی

قیمت تیوولی دائما باتوجه به نوسانات دلار و همچنین تغییر آپشن ها در مدل های مختلف دائما در حال تغییر است. 
برای اطلاع از شرایط فروش و قیمت روز تیوولی می توانید از سایت ما استعلام قیمت بگیرید.

مزایای تیوولی

خودروی کره ای با استهلاک شاسی و قطعات پایین
مصرف پایین سوخت
موتور پرقدرت مجهز به توربوشارژ با توان 163 اسب بخار و 280 نیوتن بر متر گشتاور
گیربکس اتومات ژاپنی ( یکی از بهترین گیربکس های اتومات در اسیا )
دارای نمایندگی های فعال در مراکز استان ایران
فیس بروز خودرو

چرا تیوولی بخریم

اگر به دنبال خودرویی شیک ، پرقدرت، با آپشن های روز و کم استهلاک در بازار ایران هستید ، مسلما تیوولی بعنوان یک خودروی کره ای می تواند در لیست انتخاب شما باشد.
امروزه تنوع در خودروهای شاسی بلند بازار ایران زیاده است ولی باید توجه داشت که کیفیت ساخت خودروهای چینی با خودروهای کره ای به هیچ وجه قابل مقایسه نمی باشد.
از آنجا که تمرکز شرکت سانگ یانگ بر روی خودروهای شاسی بلند بوده ، لذا در ساخت شاسی بلند ها حرف های زیادی برای گفتن دارد، مهمترین بخش را می توان به بخش امنیت خودرو و سرنشین اختصاص داد و پس از آن توان خودرو است که سانگ یانگ در ساخت شاسی بلند های خود به این نکات توجه خاصی داشته.
سانگ یانگ در ساخت شاسی بلند ها ، ستون C خودرو را فولاد مقاوم بکار برده است. که در تصادفات که منجر به چپ شدن خودرو می شود امنیت سرنشینان خودرو را تامین نماید.

تیوولی ساخت کجاست

تیوولی ساخت سانگ یانگ کره جنوبی است که فعالیت موثری در جنگ جهانی دوم با ساخت خودروهای نظامی داشت . پس از پایان جنگ جهانی دوم، اقدام به ساخت خودروهای شاسی بلند کرد، اما آشنایی ما با تیوولی از سال 2016 شروع شد که با تغییر در فیس خودروهای شاسی بلندش توانست از لحاظ فروش شاسی بلند ها نیز رتبه های خوبی به خود اختصاص بدهد.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی محصول کشور کره ی جنوبی است. که نسخه کوچک شاسی بلند های این شرکت به شمار می رود که اصطلاحا به آنها کراس اور نیز گفته می شود.
سانگ یانگ تیوولی از نسخه 2016 تا نسخه 2018 به ایران وارد شد و از نسخه سولار تا نسخه اسپشیال پلاس در ایران مونتاژ شدند.

قیمت تیوولی 2020

قیمت تیوولی 2020 ( مدل سولار ) نسبت به مدل وارداتی قبل از خود یعنی تیوولی 2018 حدود 150 میلیون تومان بالاتر است.

نمایندگی تیوولی

نمایندگی های تیوولی معمولا در مرکز استان ها واقع شده اند، که نمایندگی 3064 کورش رحمان پرست یکی از قدیمی ترین و معتبرترین نمایندگی های خدمات پس از فروش و فروش در جنوب کشور می باشد.

 شرایط خرید تیوولی

برای خرید تیوولی به دو روش میتوانید اقدام کنید که در هر دو صورت می بایست حواله داشته باشید، حال یا خود قبلا حواله را دارید یا اینکه حواله را از شخصی که قبلا حواله را تهیه کرده خریداری می نمایید.
روش اول : خرید نقدی است که باتوجه به قیمت و نوسانات بازار ارز و همچنین تغییر آپشن ها متغییر است.
روش دوم خرید تیوولی اقساطی است، که شرکت مادر در زمان های خاص شرایط اقساط را طی مدت زمان خاص باز می کند. 

خرید تیوولی اسپشیال 

نمایندگی 3064 سانگ یانگ با راه اندازی سامانه خرید خودرو امکان خرید این خودرو ریبا را برای شما فراهم اورده است همچنین شما میتوانید برای خرید تیوولی اسپشیال پلاس به نمایندگی های مجاز سراسر کشور ، در جنوب کشور با عاملیت 3064 کورش رحمان پرست مراجعه فرمایید.

قیمت تیوولی اسپشیال

قیمت فعلی تیوولی اسپشیال در تاریخ 29/6/1401 مبلغ 1.640.000.000 تومان می باشد. که مبلغ اصل حواله بهمراه 50 میلیون تومان نیز بعنوان پاداش از این مبلغ کسر خواهد شد.

تیوولی مونتاژ توربو

تیوولی مونتاژ توربو از سال 1400 در شرکت نوراموتور پارس انجام شد، اولین سری مونتاژ با نام فایتر به بازار عرضه شده که موتور 1500 سی سی با توان 163 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن بر متر را شامل می شد.
مدل های بعدی یعنی تیوولی اسپشال و تیوولی اسپشیال پلاس نیز از همین موتور توربو استفاده می کنند.

مونتاژ تیوولی

بعد از بسه شدن واردادت خودرو در ایران در سال 2017 شرکت وارد کننده محصولات سانگ یانگ با تلاش بسیار سعی در راه اندازی خط تولید به داخل ایران را گرفت و پس از تلاش بسیار و همکاری شرکت سانگ یانگ کرده موفق شد خط تولید و مونتاژ خودروی تیوولی را در ایران راه اندازی نمایید. شرکت نورا موتور پارس هم اکنون مونتاژ تیوولی را برعهده دارد.

گارانتی تیوولی اسپشیال پلاس

گارانتی تیوولی اسپشیال پلاس 2 سال یا 50000 کیلومتر است و خدمات این خودرو در تمامی نمایندگی های سطح کشور انجام میشود.
 
Top